I přesto, že titulek může zní nereálně, jde o oficiální tiskovou zprávu americké společnosti UBER, které do své vize létajících taxi investuje obrovské finanční prostředky. Abychom ale nezůstali pouze u slov, UBER vyhlásil již v minulém roce soutěž na takzvané „SKYPORT“ (letiště pro létající stroje) a již má šest projektů, které splnili zadané požadavky. Skyport musí odbavit 4000 pasažérů za hodinu, nesmí zabírat více jak 12 000 metrů čtverečních a nesmí zatěžovat okolí hlukem, nebo jakýmkoliv neekologickým dopadem.

Prvním projekt je z dílny Gannett Fleming, který sází na vzhled moderního obchodního centra, jenž má na střeše přistávací porty.

Další společnost Pickard Chiltron sází na vertikální řešení umístěné přímo nad dálnicí. V objektu Sky Tower Vison se nachází dvě patra startovacích portů, jenž využívají automatických výtahů k přepravě létajících taxi přímo do objektu. Ostatně, nejlépe vše vystihuje video společnosti.

Řešení od Humphreys & Partners je opět situováno nad dálnicí. Jeho systém odbavení spoléhá na schopnost pojezdu létajících taxi. Hlavní přistávací plocha je na střeše objektu, kde se taxi pohybují v „kruhovém systému“. V případě zaplnění těchto portů je možné využívat i další plochy po obvodu věže.

Corgan se své skyporty snažil umístit co nejvíce do již exitující infrastruktury a představil moduly, které je možné kombinovat dle dostupného prostoru.

Skyport společnosti BOKAPowell využívá průjezdového systému odbavení. Létající taxi přistávají na dvanácti portech a následně se pohybují (po vlastní ose) vnitřkem budovy, kde vyzvedávají své cestující.

Video můžete shlédnout na webu společnosti: BOKAPowell

Posledním projektem je z dílny The Beck Group představuje segmentové řešení, které je možné rozšiřovat dle velikost volného prostoru, nebo potřeby odbavení. Ani v tomto případě není objekt umístěn nad dálnicemi, ale jedná se o standardní typ městské stavby.

Video shlédněte na stránkách The BECK Group