„V životě jsou chvíle, na které se jen tak nezapomíná.“ To bylo to první, co mě při psaní článku napadlo. Jak totiž lépe shrnout dva týdny s novým Fordem Mustang GT 5.0 V8 na Floridě v USA.

Ale zpět k autu. Na letišti v Miami na nás čekal téměř nový (najeto cca. 3 000 mil) Ford Mustang GT Convertible v bílé barvě, „vé-osmičkou“ o objemu 5,0 litrů a téměř maximální výbavě. Prostě jedno z nejlepších aut, které si můžete na Floridě přát.

Nezbývá nic jiného, než usednout, nastartovat a vyrazit. Samotné startování je kapitola sama pro sebe, kort když stojíte v patrových garážích! Stisknutím tlačítka probudíte spící V8, která dá jasně vědět, s kým máte tu čest. Teď jen zařadit D a užívat si pomalou jízdu za doprovodu „bublajícího“ motoru. Tento zvuk je sice úžasný, ale nedává Vám to a zkusíte šlápnout na plyn! Mustang (mimochodem, správně se název čte „masteng“) okamžitě vystřelí vpřed a Vám je jasné, že s tímto autem bude legrace.

Jakmile se srovnáte s větší šířkou vozu, začnete si plně užívat spojení silného motoru, ikonického cabrioletu a nečekaného komfortu. Automatická desetistupňová převodovka nabízí možnost řazení pádly pod volantem, ale to oceníte spíše na okruhu, než v městské džungli. Na palubním počítači naleznete tři úrovně pro posilovač, pět jízdních režimů (včetně „DRIFT módu), ukazatel přetížení G, stopky pro sprinty na 1/4 míle, teploty kapalin, tlaky pneumatik a pak ty méně zajímavé údaje, jako je spotřeba. Právě poslední parametr je údaj, který Vás vůbec nebude (a ani nesmí) zajímat. V USA se cena paliva pohybuje kolem 14 Kč/litr, takže tankování plné nádrže vyjde na méně než 800 Kč, což je opravdu zanedbatelné.

Právě komfort vozu hraje ruku v ruce s jeho výškou. Mustang je opravdu vysoký a nemusí se tedy bát najet na většinu obrubníků, nebo přejet příčné prahy. Když si ale uvědomíte, že se jedná o „auto pro dělníky“ je tento parametr v celku logický. Obecně Fordu Mustang GT jezdí po Miami, a vlastně celé Floridě, obrovské množství. Pravdou je, že specifikace 5.0 V8 je vzácná, ale jelikož se odlišuje pouze malými detaily (nápisem 5.0 na boku vozu), většina kolemjdoucích na parkovišti nepozná, jaký motor máte pod kapotou.

Menším zklamáním byla plátěná střecha, kterou musíte vždy před stažením a po natažení ručně zajistit. Zároveň ji není možné stahovat ani během velmi pomalé jízdy. Naopak překvapí její rychlost a skladnost. Na rozdíl od většiny cabrioletů se střecha skládá do prostoru za zadní sedačky, takže nedochází k otevírání kufru, nebo jiných krytů. Natažená střecha pak velmi dobře izoluje hluk i při vyšších rychlostech.

Za pochvalu také stojí osvětlení vozu. Ať už jde o detaily, jako svítící nápis na prazích, projektorový světlomet promítající symbol Mustangu na vozovku, nebo přední xenonové světlomety. Avšak nejvíc mě osobně oslovily zadní lampy ve 3D designu, které obzvlášť v noci, vypadají perfektně.

Infotaiment vozu, je velice intuitivní, přehledný a hlavně skvěle viditelný i za přímého slunce. Stejnou pochvalu si zaslouží klimatizace, která při stažené střeše a teplotě přes 50°C ve voze dokáže vytvořit příjemné klima. Vše pak skvěle doplňují odvětrávané sedačky, které určitě doporučujeme přiobjednat.

S vozem jsme během 14-ti dnů najezdili více jak 2 000 km, a ať to možná bude znít šíleně, váhali bychom, zda koupit tento cabriolet, nebo některého z německé trojice. Ano, vozy jsou naprosto odlišné, Ford má obrovskou V8 a německé cabriolety mají naopak preciznost zpracování kterému nemůže Mustang konkurovat (například zmíněné nandavání střechy je u evropských značek mnohem propracovanější), ale dle nás Ford Mustang GT Convertible nabízí mnohem větší emoce než kterýkoliv z evropských vozů. A co jiného u cabrioletu porovnávat, než právě emoce z jízdy !!

VIDEO:

FOTOGALERIE: