Rok se s rokem sešel a my opět vyrazili do USA, abychom po Ford Mustang GT 5.0 V8 mohli vyzkoušet další ikonický cabriolet. Tentokrát jsme však neusedli za volant nefalšované „muslecars“ s obřím V8 pod kapotou, ale naopak do nejslabší verze, které toto vozidlo nabízí. A jak se nám s ním jezdilo?

Camaro je ikona sama o sobě a když víte, s ním strávíte přes 7 dní na slunné Floridě, těžko se nejde neradovat, i když máte pod kapotou jen přeplňovaný čtyřválec. A právě přeplňování nás na tomto voze zklamalo nejvíce. S tím, že Vám pod kapotou neševelí obří V8 se prostě musíte smířit, ale co se těžko „zkousne“ je opravdu dlouhá prodleva na plynový pedál. Auto má úctyhodných 275 koňských sil, takže více než většina vozů v ČR,  ale jízdní charakter tomu neodpovídá. Vůz jsme neměli možnost vyzkoušet na okruhu (ani jsme o tomto typu testu neuvažovali), ale projeli jsme s nim stovky mil ve městech, po okreskách a hlavně dálnicích. A právě zde jsme byli nejvíce zklamáni. Kdo z Vás měl někdy možnost jezdit po US dálnicích s i více než 12-ti pruhy ví, že se zde předjíždí z obou stran a není výjimkou, že potřebujete před sjezdem přejet 3 pruhy (když třeba nekoukáte na navigaci). A právě zde oceníte sílu amerických aut. O to pak je větší zklamání, když dáte plyn na podlahu a (bez nadsázky) musíte počkat snad 2 sekundy, než auto podřadí a turbo začne táhnout až následně vyrazí vpřed. Po zkušenostech s Mustangem a jeho V8 nás toto chování vozu zklamalo. Ale nemyslete si, že jde o chybu převodovky, ta je fenomenální! V 99% případů ani nevíte že řadí a její rychlost a přesnost je úchvatná (ve spojení s V8 nebude mít chybu). Samozřejmě je pravda, že většina majitelů auto využívá pouze pro práci (Mustang a Camaro jsou na jihu USA auta dělníků) a právě čtyřválec je spíše určen pro Evropu, takže naše výtka možná není na místě, ale tak nějak od vozu s těmito tvary očekáváte víc …

Co je naopak potřeba vyzdvihnout je střecha, která lze nandavat až do rychlosti 34 mil a není ji potřeba nikterak ručně zajišťovat (jako třeba u Mustangu). Výhodou je také, že střecha je při složeném stavu zcela skryta pod víkem kufru. Opět zklamáním je oddělení zavazadlového prostoru od prostoru střechy, které zajišťuje pouze koberec. Jakmile tuto „přepážku“ neumístíte do správné polohy, střecha nelze stáhnout (trvalo nám několik minut, než jsme zjistili, že onen „koberec“ je přepážka, kterou je potřeba přepažit kufr). A pozor, při složené střeše dáte do kufru pouze jeden příruční kufr!

Interiér vozu je koncipován velice sportovně a nestandardně. Například výdechy klimatizace jsou umístěny dole ve středním tunelu, což zhoršuje schopnost „chladit posádku“ i při stažené střeše (máte-li na slunci přes 40°C, věřte, že klimatizaci nikdy nevypínáte). Zároveň tyto výdechy slouží k nastavování teploty (otáčíte chromovým kroužkem na výdechu), což působí velmi nadčasově. Infotainment vozu je možné propojit s chytrými telefony a zapnout si navigaci z telefonu, přímo na displej vozu (tuto možnost nabízí dnes téměř všechny vozy). Příznivce sportovních vozů potěší velmi nízký posez, vysoké dveře a menší postranní okna, díky nimž si připadáte jako ve sportovním voze. Ale zapomeňte na to, že za sebe posadíte další dva cestující. Máte ji přes 180 cm nikdo se za Vás nevejde.

Máme-li na závěr tyto vozy porovnat (nebereme v potaz motory), tak jednoznačně volíme Ford Mustang. Ve voze je více místa pro posádku, více odkládacích prostor a působí mnohem majestátněji. Vezmeme-li v potaz i praktičnost vozu, tak opět vyhrává Mustang, který má mnohem větší kurt (plně oddělený od střechy) i více prostoru na zadních sedačkách. Promiň Camaro, ale příště si opět půjčím Mustang!

FOTOGALERIE:

P.S. Omlouváme se za kvalitu snímků, ale ztratili jsme paměťovou kartu s fotografiemi. :-/