„Když si pořídíte Ferrari, tak platíte za motor a zbytek dostanete zdarma.“ Toto je jedna z nejslavnějších vět Enza Ferrariho, ale i dnešní zánovní Ferrari SF90 Stradale zdůrazňuje, o čem je hlavně Ferrari a jeho motory navržené i vyrobené opravdu na maximum. První model typu PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) využívá novou verzi cenami ověnčeného motoru twin-turbo V8 v kombinaci se třemi elektrickými motory. První je vzadu mezi motorem a řazením a dva u přední nápravy.

ICE část produkuje 769 BHP a trio elektrických motorů přidává dalších 216, takže se dostáváme na 986 BHP. Italové jsou na ještě příjemnějších 1000 CV. Tak či onak, je to neuvěřitelný objem energie, více než kdy jaké V8 předvedlo, což se odráží i na jeho dalších parametrech: z nuly na stovku to stihne za 2,5 sekundy a z nuly na dvoustovku za stejně úžasných 6,9 s. Jeho maximální rychlost je pak 341 km/h. Ať jste tedy již purista a tradicionalista jaký chcete, určitě to není nic, za co byste se měli stydět.

Za zmínku stojí i to, že sice začali s F154 twin-turbo V8, ale změny jsou zde nyní takové, že technický ředitel sdělil k věci: „Jde o totálně novou architekturu, v níž byly zachovány jen některé menší části.

Kapacita motoru se zvýšila ze 3902 ccm na 3990 ccm díky většímu otvoru (88 mm). Hlava cylindrů je užší, přičemž centrální injektor jede na 350 barech, i dynamika vnitřních tekutin byla promyšlena rovněž zcela znova, takže i když jeho výfuk sedí výše nad cestou, celkové těžiště motoru je o 50 mm níže.

Ani vestavěná baterie není žádná padavka: má kapacitu 7,9 kWh a je typu Li-ion, Tři elektrické motory SF90 s vypnutým ICE to ale stále vyženou na 135 km/h. Dostupné jsou čtyři režimy (z volantu), takže můžete jet rychle nebo úsporně.

VIDEO: