BMW X5 je bezesporu legendou mezi SUV a každý jeho model ukazuje směr, kterým se tento segment vydá v dalších letech. Abychom ale X5 označovali správně, jedná se o Sport Activity Vehicle (SAV), tedy vůz který můžete využít nejen na silnici.

Ani v této generaci si X5-ka ale nehraje na extrémní offroad, který Vás doveze do těch nejodlehlejších koutů. Opět míří na klientelu, která hledá ten nejvyšší komfort. Právě komfortu má pomoci nový vzduchový podvozek (pouze za příplatek), který nyní využívá čtveřice kompresorů, kdy každý z nich reguluje zdvih pouze jednoho kola. Abychom ale terénní schopnosti velkého X-ka nepodceňovali, nyní v nabídce nalezneme „Off-Road“ paket. Obsahuje robustní kryt podvozku, zmíněný vzduchový podvozek a elektronicky řízený zadní diferenciál, společně s možností nastavení volby povrchu. Na své si přijdou i ti, kteří potřebují projet horším terénem.

Interiér vozu prošel zásadními změnami. Ty hlavní se týkají nové přístrojové desky BMW Life Cockpit Professional. Klasické budíky jsou nahrazeny moderním displejem, který si společně s 12,3 palcovým monitorem, může řidič nastavit dle svých představ.

Multifunkční volant, nebo přepracovaný středový tunel Vám dávají vědět, že sedíte v luxusním SUV (promiňte SAV), které nabízí nespočet asistentů a bezpečnostních systémů.

Samozřejmostí je nová automatická osmistupňová převodovka Steptronic, která je nyní ještě efektivnější a tišší.

Chloubou X5 jsou určitě nové příplatkové laserové světlomety, kterým nové dominuje modré X. BMW Laserlight jsou v kombinaci se systémem dálkových světel zajistit dosvit až na vzdálenost 500 metrů bez toho, aby oslnily protijedoucí vozidlo.

Zadní světla jsou i nadále vybavena technologií LED a společně s novým designem budou zcela jistě jednou z nejdiskutovanějších částí nového BMW X5.

Ostatně, zadní světla nejsou tím nejzajímavějším v zadní části vozu. Půjde také o označení, které na zádi X5 přečtete. V nabídce mají být totiž dva naftové šestiválce xDrive30d (265 koní, 620 Nm) a vrcholné M50d jenž bude disponovat výkonem 400 koní a 760 Nm. U benzínových modelů pak bude vrcholem osmiválcová xDrive50i s výkonem 462 koní a 650 Nm (v Evropě bohužel nebude k dispozici) a xDrive40i s šestiválcem o výkonu 340 koní a 450 Nm.

FOTOGALERIE: